Головна | Реєстрація | Вхід | RSSВівторок, 17.10.2017, 15:18

Меню сайту
Форма входу
Меню на сьогодні
Наші контакти

Батькам на замітку

Батькам на замітку

В які ігри гратись з дитиною ? 

     Усі батьки грають зі своїми дітьми. Хтось приділяє годинку і біжить у своїх справах, хтось сидить біля свого малюка днями безперервно – годує ляльок та укладає спати ведмедиків … Всі сім’ї різні, але грати дитині необхідно. І грати з дорослим теж (варіанти, типу «йди пограй з машинкою, а я поки що …» знайомі, правда?) . Звичайно, вплив батьків на гру дитини має велике значення для розвитку малюка. Поки дитина ще маленька, вона цілком справляється сама – любить грати на самоті, без компаньйонів, але дуже скоро в неї з’являється тяга до відкриттів та досліджень, вона буде прагнути пізнати абсолютно все, чим наповнений оточуючий її світ, і ось саме тепер в неї виникне потреба грати з кимось . В ідеалі надати дитині повну свободу в грі. Якщо раптом гра стала нецікавою, треба допомогти – можна підштовхнути гру новим запитанням або додати якийсь новий предмет. Дорослі вважають, що в грі немає ніякої відповідальності, на відміну від роботи, але це не так. У грі, як і в праці, є дуже велика відповідальність. Граючи, дитина отримує не просто задоволення, вона вчиться життю, вчиться долати труднощі, розвиває уяву і розумові здібності. Завдання батьків – спостерігати, щоб паралельно з грою у малюка розвивалися і трудові навички. Гра – це підготовка людини до праці, розумової та фізичної. Ну хто з нас не грав в дитинстві «в лікарню» або «в магазин»?

     Зараз багато дітей не грають і батьки не бачать в цьому нічого поганого.  Вони вважають, що є маса інших корисних занять, що важливіше навчити дитину читати, а гра - це порожня розвага і грати зовсім не обов’язково. Проте, в дошкільному віці саме гра - головна розвиваюча діяльність. Жодне  заняття в цьому віці не сприяє розвитку так, як гра.

     Гра в дошкільному віці - головний спосіб пізнання світу. Через програвання різних сюжетів і ситуацій, дитина починає розуміти відносини між людьми, правила цих відносин, розбиратися в багатообразному світі людських емоцій і бажань.  Гра - це єдина діяльність, яка робить видимою для дитини внутрішнє життя інших. В результаті формується і власний внутрішній світ малюка, і розуміння цього свого миру.  В грі дитина приймає на себе певну роль, тобто діє так, як повинен поступати вибраний ним персонаж. Таким чином дитина вчиться діяти відповідно до певних правил, і добровільно (навіть із задоволенням) підпорядковувати свою поведінку цим правилам. Ця здатність просто необхідна надалі, перш за все в школі.     

     В грі зароджується і розвивається уява, складаються уявлення дитини про добро і зло, красиве і непривабливе, хороше і погане. Мислення дошкільника з сфери практичних дій переходить у внутрішній план, стає образним. Дитина вже може порівнювати предмети і ситуації, помічати зміни, складати історії і небилиці.

    Розвиваючі ігри з малюками

 Є розвиваючі ігри, в які можна грати де завгодно і між іншим: вдома на кухні або у ванні, на прогулянці, у черзі, у транспорті або дорожній пробці, по дорозі з дитячого саду. І не буде потрібно будь-яких покупок і приготувань, потрібна тільки батьківська фантазія. Скористайтеся цими іграми-заняттями, щоб розважити дитину, подарувати йому щасливі хвилини спілкування, навчити нового і корисного.

    "Хто я?" - гра для дітей 3-х років. Ця гра розвиває творчі здібності малюка. Зобразіть мімікою, звуками, рухами, наприклад, літак. Запитайте у дитини "Хто я?", малюк повинен вгадати. Показувати можна, що завгодно (зайця, собаку, футболіста, поїзд і т. д.), все залежить від досвіду вашої дитини. Якщо малюк швидко відгадувати, що ви зображує, загадувати з ним по черзі. Ускладнити гру, можна в неї грати і в більш старшому віці.

     "Знайди потрібний колір" - гра для дітей 3-х років. Гра вчить малюка розпізнавати кольори. Виберіть який-небудь колір і попросіть дитину знайти цей же колір у всьому, що його оточує: траві, будинки, автомобілі, одязі і т.д.

     "Що я роблю?" - гра для дітей 3-4 років. Ця гра розвиває розумові здібності дитини. Зобразіть, що ви робите річ, добре знайому своїй дитині можливість, наприклад, малюєте або чистить зуби. Поставте запитання "Що я роблю?" і попросіть відповісти на нього.

     "Навпаки" - гра для дітей 4-5 років . Гра розвиває уяву. Назвіть слово, а дитині запропонуйте сказати слово, але тільки з зворотним значенням, наприклад: веселий - сумний. Можна пропонувати різні пари слів, виходячи з досвіду малюка: чистий - брудний, важкий - легкий, високий - низький, мокрий - сухий, швидко - повільно, добро - зло, день - ніч і т. д.

     "Ким був?" - гра для дітей 4-5 років. Запропонуйте дитині назви явищ, предметів, а він повинен сказати, ким (чим) вони були раніше. Наприклад, метелик була гусеницею, курча - яйцем, стіл - деревом, квітка - сім'ям, дощ - хмарою, літо - навесні. Добре б відзначити можливість кількох варіантів відповіді: наприклад, пальто могло бути шкірою, вовною, тканиною і т. п.

      "На що схоже?" - гра для дітей 4-5 років. Цю гру добре проводити на прогулянці. Зверніть увагу дитини на хмари (або контури кущів, дерев, тіні, замети, калюжі) і запитайте: "На що схоже?" Відмічайте оригінальні знахідки, хвалите малюка за кількість ідей.

     "Заборонені слова" - гра для дітей 6-ти років. Ця гра розвиває увагу. Спочатку поясніть дитині, що будете грати в питання і відповіді. Відповідати можна все, що завгодно, але не можна називати заборонене слово (найчастіше таким словом вибирають колір, звичайно білий або чорний). Отже, наприклад, не можна називати слово "білий". Ви задаєте самі різні питання, наприклад: "Якого кольору молоко?".  Малюк повинен відповісти, виконуючи правила гри. Якщо він все ж таки виголосить заборонене слово, то він стає провідним.

     "Пари слів" - гра для дітей 6-7 років. Гра хороша для розвитку пам'яті. Ви говорите дитині кілька слів (почати краще з 5-6), пов'язуючи кожне в пару з іншим словом. Приміром, ви даєте такі пари: дівчинка - бантик, ліс - дерево, річка - міст і т.п. Дитина повинна запам'ятовувати другому слова з кожної пари. Потім ви називаєте перше слово з кожної пари і просіть дитину згадати відповідне слово. Завдання можна ускладнювати, збільшуючи поступово кількість пар і вибираючи в пари слова з віддаленими смисловими зв'язками.

     "Анаграми" - гра для дітей 6-7 років . Ця гра для тих, хто знає букви. Запропонуйте дитині кілька букв (наприклад: С, Н, О), попросіть скласти з них слово або декілька слів. Збільшуйте кількість букв. Потім помінятися ролями, нехай дитина загадує.

За допомогою цих розвиваючих ігор ви зможете розважити своїх дітей, навчити їх новому. Ігри-заняття в дошкільному віці - кращий спосіб розвивати пам'ять, уяву, спостережливість, увагу і творчі здібності малюка.               

                                                                                 

Як підготувати дитину до дитячого садка?

1. Переконайтеся у власній впевненості, що дитячий садок необхідний для вашої сім’ї саме зараз. Дитина добре відчуває, коли батьки сумніваються в доцільності "Садівського" виховання. Будь-які ваші коливання вінл використовує для того, щоб чинити опір розлученню з батьками. Легше і швидше звикаються діти, у батьків яких немає альтернативи дитячому саду.

2. Розкажіть дитині, що таке дитячий сад, навіщо туди ходять діти, чому ви хочете, щоб маля пішло в дитячий садок. Наприклад: «Дитячий садок це такий красивий будинок, куди мами й тата приводять своїх малят. Я хочу, щоб ти познайомився і подружився з іншими дітьми і дорослими. У садку все пристосовано для дітей. Там маленькі столики і стільчики, маленькі ліжечка, маленькі раковини для вмивання, маленькі шафи, багато цікавих іграшок. Ти все зможеш розглянути, доторкнутись, пограти з цими речами. У саду діти їдять, гуляють, грають. Я дуже хочу піти на роботу, мені це цікаво. І я дуже хочу, щоб ти пішов в дитячий садок, щоб тобі теж було цікаво. Вранці я відведу тебе в садок, а увечері заберу. Ти мені розповіси, що у тебе було там цікавого, а я розповім тобі, що у мене цікавого на роботі. Багато мам і тат хотіли б відправити до цього садка своїх дітей, але беруть туди не всіх. Тобі пощастило, восени я почну водити тебе туди. Але нам потрібно підготуватися до цього. Купити всі необхідні речі, приготувати "радісну коробку", вивчити ім*я вихователів і правила дитячого садка.

3. Проходячи біля дитячого садка, з радістю нагадуйте дитині, як йому повезло — восени він зможе ходити сюди. Розповідайте рідним і близьким у присутності маляти про свій успіх, говорить, що пишаєтесь своєю дитиною, адже її прийняли в дитячий садок.

4. Розкажіть дитині про режим дитячого садку: що, як і в якій послідовності, віна робитиме. Чим детальніше буде ваша розповідь і чим частіше ви її повторюватимете, тим спокійніше і упевненіше відчуватиме себе ваше дитя, коли піде в садок. Запитуйте у маляти, запам'ятав і він, що робитиме після прогулянки, куди складати свої речі, хто йому допомагатиме роздягатися, що він робитиме після обіду. Питаннями такого роду ви зможете проконтролювати, чи добре дитина запам'ятала послідовність подій. Малят лякає невідомість. Коли дитя бачить, що очікувана подія відбувається, як і було обіцяно, віна відчуває себе упевненіше.

5. Побалакайте з дитиної про можливі труднощі, до кого віна може звернутися за допомогою, як віна це зможе зробити, Наприклад: "Якщо ти захочеш пити, підійди до вихователя і скажи: "Я хочу пити", і Ганна Миколаївна наллє тобі води. Якщо захочеш в туалет, скажи про це». Не створюйте у дитини ілюзій, що все буде виконано на першу вимогу і так, як віна хоче. Поясніть, що в групі багато дітей і інколи її доведеться почекати своїй черзі. Ви можете сказати маляті: "Вихователь не зможе одягнути відразу всіх дітей, тобі доведеться трохи почекати». Спробуйте програти всі ці ситуації з дитям будинку. Наприклад, ви — вихователь, а ведмежа, за якого вам теж доведеться говорити, просить пити.

6. Приготуйте разом з дитиною «радісну коробку», складаючи туди недорогі речі. Це можуть бути невеликі іграшки, привабливі для вашого дитини і вже точно будуть радувати інших дітей, коробочки з вкладеними в них забавними предметами: красиві паперові серветки або латочки з тканини, приємні на дотик; книжки з малюнками. Можливо, ви вмієте складати орігамі, тоді сміливо відправляйте в «радісну коробку» паперового журавля або собачку. За літо ви наповните коробку. Тоді восени вранці вам простіше буде відправляти дитину в дитячий садок: з іграшкою веселіше йти і простіше зав'язати стосунки з іншими дітьми.

7. Навчіть дитину знайомитися з іншими дітьми, звертатися до них по імені, просити, а не віднімати іграшки; пропонувати свої іграшки, робити послуги іншим дітям.

8. Дитя звикне тим швидше, чим з великою кількістю дітей і дорослих зможе побудувати стосунки. Допоможіть йому в цьому. Познайомтеся з іншими батьками і їх дітьми. Називайте інших дітей у присутності вашої дитини на імя.

9. Чи знаєте ви, що чим краще будуть ваші стосунки з вихователями та іншими батьками і їх дітьми, тим простіше буде звикнути вашій дитині.

10. Будьте поблажливі і терпимі до інших. Досконалих людей немає. Проте, прояснювати ситуацію, що турбує вас, необхідно. Робіть це в м'якій формі або через фахівців. У присутності дитини уникайте критичних зауважень в адресу дитячого садку і його співробітників. Ніколи не лякайте дитину дитячим садом.

11. В період адаптації емоційно підтримуйте дитину. Тепер ви проводите з ним менше часу. Компенсуйте це якістю спілкування. Частіше обіймайте дитину. Скажіть маляті: «Я знаю, що ти нудьгуєш без мене, що тобі буває страшно. Коли відбувається щось нове, завжди спочатку страшно, а потім звикаєшся і стає цікаво. Ти молодець, ти сміливий, я пишаюся тобою. У тебе все вийде».

12. Розробіть разом з дитиною нескладну систему прощальних знаків уваги, і йому простіше буде відпускати вас.

13. Пам'ятайте, що на звикання дитини до дитячого садка може потрібно до півроку. Розраховуйте свої сили, можливості і плани. Краще, якщо на цей період в сім'ї буде можливість підстроїтися до особливостей адаптації свого маляти.

14. Якщо через місяць ваша дитина ще не звикла до дитячого садука перевірте список рекомендацій і спробуйте виконати ті з них, про які ви забули.

15. Якщо ви продовжуєте мати потребу у контакті з фахівцями, педагоги і психологи дитячого садка чекають вас! Як показує досвід, позитивний ефект має наступна практика введення дітей в групу дитячого саду з врахуванням прогнозу міри адаптації кожного дитяти. 

 

Пошук
Друзі сайту
Районний методичний кабінет
 Відділ освіти Макарівської РДА

Корисні посилання
 



Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Copyright MyCorp © 2017
Конструктор сайтів - uCoz